fatasyastory







(: FAREWELL 2014 :)
Saturday, 8 March 2014@ 2:58 am 0 ☰

(: Assalamualaikum peeps :)


Hehehe rindu saya tak ? K abaikan . Last update bila cek balik bulan 12 tahun 2013 . And sekarang dah 8 Mac 2014 . Perghh lama gila wa tak update blog wa . Banyak woo yang wa nak cerita . Cerita happy sedih gembira lawak semua ada . Terlampau banyak perkara yang aku hadapi selama tiga bulan untuk tahun ni . Hurmm banyak memberi pengajaran untuk aku . But minggu ni aku just nak story about ...

F A R E W E L L

Yeah perpisahan . Perpisahan yang telah aku hadapi sendiri . 

Sakit ? 
Takyah cakap ahh . 

Sedih ?
Bukan manusia kalau kau takde perasaan tu .

Kecewa ? 
Mengatasi segalanya .


Aku tak ingat bila tarikh dia , tapi masa tu kitaorang masuk chromebook . Then bebudak ni kecoh bukak MOE sebab nak cek online semakan sbp . Haha aku pun dengan excited join la bukak sebab nak tegok dapat ke tak . Ceh padahal dalam hati memang mengharap gila dapat . Nak loading punya la lama .... Bila dah masukkan IC . OK . 

Harap maaf . Anda tidak ditawarkan untuk memasuki ke Sekolah Berasrama penuh . 

Kira macam tu la ayat dia . Kecewa ? Ya aku rasa nak guling-guling dari depan ke belakang masa tu . And ramai dah nangis . Aku ? Siapa kenal aku tau la aku nangis ke tak masa tu . Waniey , Hanisungjae , Fatin , Syah , Penyu , Keli , Shahfiq , Akmal , DL , Otey and Syaza . Semua ni dapat SBP . Sue N dapat Teknik . 


NURHANIS IZZATI BINTI AZMAN

Thanks for being my friends dude . Dah 12 tahun kita berkawan . Dari darjah satu kita sekolah sama sampailah sekolah menengah . Ingatka sampai habis sekolah aku masih menghadap muka kau lagi . Tapi tak . Kita berpisah jugak . Mungkin rezeki kau sana lebih cerah . Hanis , aku rindu kau . Serious . Aku memang anggap kau macam akak aku even kita sebaya . Kat kau la aku nak manja dalam kelas . Kau la teman setidur aku dalam kelas . Kau la yang merengek sebelah aku bila tak faham belajar . Kau la yang selalu bagi aku minum air oat . Kau la tempat aku tengok jawapan bio . Tapi sekarang kau dah takde sebelah aku lagi . Aku rindu tengok kau cakap perkataan "peh" dengan "nyirap bhai" . Nasib baik ada abiey ang reti buat gaya aku . Rindu pengubat luka . Sorry . Aku tak dapat temankan kau kat sana . Belajar elok-elok hanis . Jangan mudah putus asa . Go with your kriket . 


SITI SYAZWANI BINTI ZAKARIA

Hai kawan ledang :) Lama tak see see kann ? Hahaaa aku rindu nak nyanyi lagu growl . Dengar lagu kat besta sesama . Lepak kat bilik bacaan ledang . Duduk bawah kipas buat homework . Hurmmm serious rindu . Waniey , take care eh kat sana . Lama tak dengar kau , aqish , zura bising masa add math . Memekak kat belakang meja aku buat kira-kira . Kesian zura dengan aqish . Jangan lupakan diorang . ZuWaQish forever . Go on with your life there . Stay strong . Rindu gaya kau ambik gambar . Hahaha


NUR SYAZA SALBIAH BINTI HAMSANI

Cajangg . Weyhh rindu kau gilaaa ! Sumpah rindu . Kau tau , aku rindu nak borak dengan kau . Datang dorm kau , kacau kau tidur . Menyelit nak baring sebelah kau . Kau tau tak , biasanya kau la orang first yang wish aku bila tepat pukul 12 malam 15 haribulan . Happy anny Fatha . Hahaa lepas kau pindah , takde dah orang nak wish aku . Ada pon bila aku cakap . Hahaha syaza ... Ikhlaskan diri aku untuk lepaskan kau . Aku sebenarnya tak rela lagi kau pergi . Kekadang bila aku tengok adik kau , aku terus teringat kat kau . Bila pukul 6 , aku fikir kau dah makan ke belum . Hahaha maaf sebab aku ternangis masa kau datang haritu . Aku terlampau rindukan kau . Rindu jelingan kau . rindu cubitan kau . Syaza , teruskan perjuangan kau di sana . Jangan cepat terasa kay ? Go on with your kawad kaki .


MUHAMMAD SYAHIRAN BIN MOHD DIN

KFC ! Pergh pergh lama seyh tak nampak kweujudan kelibat kau . Haihh Syah . Thanks sebab jadi kawan dan motivator aku . Banyak benda yang kau dah ajar aku . Thanks jugak sebab sudi ajar aku yang sangat tolol sains dan blur tahap cipan dengan penuh sabar . Haha aku rindu dengar suara kau baca Ya Badrotim . Kau buat aku terharu masa kau cakap kau akan tunaikan janji kau malam tu . Thanks syah . kau hampir buat aku menitiskan air mata . Kejam -,- Hope kejayaan kau kat sana lagi banyak . Kau pun dah selesa and happy kat sana . Lagi best duduk sana katanya . Huh ! Good luck friend ^^ Jazakallah 

Lepas budak SBP keluar , aku mengambil masa untuk kembali okay . Kembalikan semangat aku untuk belajar dan redha yang aku tak dapat sbp . hesh susah tau nak pulihkan mood aku . Then , dapat pulak panggilan MRSM . memang takk ahh kalau aku dapat . Mohonya aku MRSM ~ And Yes . KEDUA DUA SAHABAT BAIK AKU DAPAT . Pergh kejam kan ? Tinggalkan aku sensorang . Tau tak yang aku sedih plus kecewa ? Sampai hati korang tinggalkan aku ... Mengapakah aku jadi lemas , sungguh ku tak sangka . dia membawa jantungku bersamanyaa ..... tieqa , hafizah , anis arina . 


NURULATIQAH BINTI ROZMAN

Ingat tak gambar ni ? Aktiviti lepas PMR . Masa ni kita satu sekolah lagi . Satu kelas . Tapi tak untuk tahun ni . Akhirnya kau jugak yang pergi tinggalkan aku . Jauh pulak tu . Tieqa , aku rindu nak teraburkan baraang kau . Rindu nak kacau kau . Rindu nak betah bila bercakap dengan kau . Rindu nak gaduh dengan kau bila otw gi surau . Rindu nak borak kat bilik bacaan . Gelak kuat-kuat . Bukannya belajar pun . Tapi sekarang takde dah . Kau dah meneruskan kat tempat lain . Berbeza . Tieqa , kau kena tempuhi onak duri kau kat sana . Cepar cari kawan . Jangan memilih sangat . Lagi satu , jangan asik tengok crush je kat sana . Belajar . Hahaha takde dah orang nak ajar aku bila kebebalan aku datang masa belajar . Takde yang nak peluk aku bila aku sedih . Takde yang nak kejut aku melalui pandangan mata tanpa pegang badan aku . Woi manusia ! Asal kau dapat haa ? Benci kauuu . Sayang kauu :(


NUR HAFIZAH BINTI ABD RAZAK

Kau antara punca mata aku sembap dalam gambar ni ! Berani kau pergii ? Berani kau kata maaf lepas kau nak berniat tinggal kan aku ? Kawan apa ni ? hahah gurau je . Takdir kau dah tertulis kau ke sana . Tempat asal kau . Rindu tengok muka kau . Kenapa kau pindah . Tak memasal aku jadi ketua dorm . Dahla aku ni tak sebaik kau . Haish berat tau tanggungjawab tu . Hafizah , dah lama aku tak tengok kau lukis depan mata aku . Lama aku tak bebelkan kau buat homework . Lama kita tak study sampai pukul 2 lebih buat homework . Lama tak tengok kau sidai baju tetiap hari . Thanks for the sketching . Semua yang kau tulis , memang semua pasal aku . Betul seratus peratus . Agaknya kau memang pehatikan aku kan ? Hafizah , take care kat sana . Rindu rindukanlah diriku sayang .

Lepas diorang pergi , aku agak rasa kekosongan . Macam takde kawan sebenarnya . Dahla aku ni kurang ramah . Nasib baik ada aiqsh dengan zura . Tapi memang takde siapa yang boleh gantikan dioang dalam hati aku . Them . The best memory that I ever had . 

 


NOR ANIS ARINA

Hoi budak kpop . Kau pun pergi tinggalkan aku . Punya la berjanji manis nak stay dengan aku kat sini . Puihhh sangat . Menanam tebu di tepi gigi je kau ni . Hahaha takpelahh . Dah rezeki kau kat sana . Hope kau dapat sesuaikan diri kat sana . Jangan cepat mengalah . Be tough . Jangan makan je tetngah malam . Jangan asik tengok crush je . Paling pentig , jangan lupakan tiga serangkai kau kat sini . Shareen dengan Fath . Miss you Kak Arina  

1 Mac 2014 tak silap aku . Panggilan kali kedua SBP . Hurmm mengharap ? Yes aku still mengharap . Walaupun ramai cikgu kata suruh aku stay . Tapi entah . Niat nak keluar memang membuak . Cikgu Tipah siap buat esei pendek untuk aku . Tapi tak tau laaaa . Aku still mengharap . Aku cari cikgu zulaiha nak pinjam lappy dia sebab nak cek . And jawapan yang sama . Aku tak dapat . Memang takdir aku kat bumi SUKSES ? mungkin . Balik kelas semua kecoh . Ramai jugak la yang dapat . Affiq , Haizat , Qled , Eiqa , Arash , Ipin . Sedih seyh tak dapat . Aku rasa memang jodoh aku dengan Sri Kenangan . Amir dengan Peah dapat MRSM panggilan kedua . Kelas 4SN1 sekarang tinggal 21 orang je . Kalau ikut yag betul-betul 4SN1 , 15 orang je weyh yang tinggal . Hahaha sadis . 


MUHAMMAD AFFIQ HAKIMI BIN ZAINUDIN

Yeahh budak yang kononya senyap . Akhirnya cita-cita kau tercapai . Jelous aku kay . Hahaha jaga kesihatan kau kat sana . Kaki tu dah la sakit . Jangan nak bersukan je . Btw ada untung jugak kau pindah . Hilang sorang atlet tahan . Hhahaha . Thanks for everything . Aku akan jaga barang tu sebaiknya . Take care of my MU too . Teringat time merentas desa . Bapak laju kau lari ek ? But it gives me memory . Arigato . Aku tuntut janji aku kat kau budak pendek ! 


Tapi takpe . Apa yang berlaku mungkin ada hikmah di sebaliknya . Kita tak nampak sekarang , tapi mungkin lain hari . Doakan lah agar aku mampu bertahan sampai tahun depan utuk stay di SUKSES . Berjuang tanpa BKB 114 . Berjuang tanpa 3 orang kawan baik aku di sisi . Ya Allah , kau kuatkanlah hati hambamu ini . Semoga segala urusan aku dipermudahkan dunia akhirat Ya Allah . Amin Ya Rabbalalamin . Till the end Assalamualaikum .

YOU DON'T KNOW ANYTHING BUT ALLAH KNOWS EVERYTHING :)








#BKB FOERVER XOXO



I II III IV V VI VII